فشن و گیاهخواری

فشن و گیاهخواری

مد و فشن و گیاهخواری

وگنها معمولاً از غذاهای غیرلبنی و غیرگوشتی استفاده می کنند و از تمام پوشیدن محصولات مرتبط با حیوانات مثل محصولات و لباسهایی چون چرم و خز طبیعی پرهیز می کنند. و عموماً از چرم مصنوعی استفاده می کنند. میخواهیم با چرم وگن یا چرم مصنوعی بیشتر آشنا شویم.

چرم وگن چیست؟

چرم وگن همان چرم مصنوعی است، در واقع برای جذب گیاه­خواری و ترغیب آنها به استفاده از چرم مصنوعی است، همچنین این عبارت می­تواند بخشی از گرایش فشن با گروهها و فعالان حقوق حیوانات نشان می­دهد.

چگونگی ساخت چرم وگان

چرم مصنوعی از موادی متفاوت با ساختی صنعتی و کاملاً متفاوت نسبت به چرم طبیعی ساخته می­شود. زمانی که یک آستر پارچه­ای با روکش لاستیکی ساخته می­شود، چرم مصنوعی تولید می­شود. از مواد مورد استفاده چرمهای وگان، پی­وی­سی است و برای انعطاف آن از فتالات­ها استفاده می­شود. مواد دیگری که در لباسهای چرم وگنها استفاده می­شود، پلاستیکهای کم خطر دیگری نام پلی اورتان است. که البته پایه ساخت آنها پلیمرهایی بر پایه نفتی است.

شکل چرمهای وگن

چرم وگان به چندین شکل و کیفیت متفاوت وجود دارد، از اینرو برخی از آنها بیشتر از بقیه شبیه چرم هستند. به طور کلی اگر بر روی چرم گیاهی با کیفیت خوب تمرکز کنیم، تفاوت چندانی با چرم واقعی وجود ندارد. با این حال، از آنجا که چرم گیاهی به طور مصنوعی ساخته می‌شود.

چرا به چرم مصنوعی چرم وگان می گوییم

چون مواد استفاده از آن از پوست حیوانات نیست. و عمده شعار و فعالیت طرفداران محیط زیست و حیوانات نیز همین است. استفاده از محصولات طبیعی بجای محصولات طبیعی.

در صنعت مد و فشن چرم وگن بهتر است یا چرم مصنوعی

یکی از موضوعات مهم در صنعت مد و فشن، نازک و سبک بودن چرم وگن نسبت به چرم واقعی است، چرا که کار کردن با آن آسان­تر است ولی دوام کمتری نسبت به چرم طبیعی دارد. که گاهی استفاده زیاد از چرمهای مصنوعی ممکن است به طبیعت آسیب بزنند.

سوال اینجاست آیا چرم وگان مرغوب است؟

چرم وگان می‌تواند با استانداردهای متفاوت کیفی ساخته شود و همانند چرم واقعی، هر چه کیفیت‌اش بالاتر باشد، بیشتر دوام خواهد آورد.