اوو وجترین

اوو وجترین

اوو وجترین

رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی

امروزه تعداد فزاینده ای از مردم در سراسر جهان به دلایل مختلف بهداشتی، محیطی، مالی و مذهبی از رژیم های گیاهی پیروی می کنند.

انواع مختلفی از گیاهخواری وجود دارد، از جمله رژیم غذایی گیاهخواری تخم مرغ.

سوال اینجاست که رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی چیست؟

رژیم غذایی گیاهی تخم مرغ تمام غذاهای حیوانی را به جز تخم مرغ حذف می کند.

گوشت، مرغ، ماهی یا محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر حذف می شوند، اما تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ و غذاهای حاوی تخم مرغ مانند سس مایونز، نودل تخم مرغ و برخی از محصولات پخته شده مجاز هستند.

رژیم‌های گیاه‌خواری تخم‌مرغی نسبت به رژیم‌های وگان، که تمام غذاها و فرآورده‌های جانبی حیوانی را به‌طور کامل حذف می‌کنند، و همچنین رژیم‌های لاکتوسیو-گیاه‌خواری، که شامل لبنیات و تخم‌مرغ می‌شود اما گوشت، مرغ یا ماهی را شامل نمی‌شود، تا حدودی کمتر محبوب هستند.

رژیم های گیاهخواری که به خوبی برنامه ریزی شده باشند، از هر نوعی که باشند، مغذی و بسیار سالم هستند. با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است فردی یک رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی را نسبت به سایر انواع دیگر انتخاب کند.

تخم مرغ کامل هم مقرون به صرفه است و هم آنها را به یک مکمل عالی برای تقریباً هر رژیم غذایی تبدیل می کند. آنها به عنوان منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین های B و ترکیبات ضد التهابی عمل می کنند.

در واقع، برخی از افراد اگر در تامین نیازهای غذایی خود در یک رژیم کاملاً گیاهخواری مشکل دارند، تخم مرغ را در یک رژیم غذایی بدون حیوانات بگنجانند.

یک رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی نیز برای افرادی که می خواهند گیاهخوار باشند اما به محصولات لبنی آلرژی یا حساسیت دارند، انتخاب مناسبی است.

علاوه بر این، دیگران ممکن است به دلیل نگرانی های مذهبی، محیطی یا اخلاقی در مورد رفتار با حیواناتی که برای تولید گوشت و لبنیات استفاده می شوند، رژیم غذایی را انتخاب کنند.

کسانی که با این مسائل اخلاقی انگیزه دارند، اغلب مطمئن می شوند که فقط تخم مرغ و محصولات تخم مرغ با منبع انسانی مصرف می کنند.

خلاصه اینکه

رژیم های غذایی گیاهی تخم مرغی تمام محصولات حیوانی را به جز تخم مرغ حذف می کند. افراد ممکن است این الگوی غذایی را به دلایل بهداشتی، محیطی، مذهبی یا اخلاقی انتخاب کنند.

مزایای رژیم رژیم غذایی گیاهی تخم مرغ

یک رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی ممکن است به طرق مختلف برای سلامتی شما مفید باشد. ممکن است به بهبود کیفیت رژیم غذایی کمک کند

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که از رژیم‌های گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، معمولاً در مقایسه با افراد غیر گیاه‌خوار، غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل می‌خورند.

آنها همچنین تمایل دارند کالری کمتری از قندهای اضافه شده و چربی های اشباع شده مصرف کنند و در رعایت توصیه های مصرف سدیم بهتر عمل می کنند.

بسیاری از کارشناسان فکر می کنند که ممکن است این دلیلی باشد که گیاهخواران معمولاً نتایج سلامتی بهتری نسبت به غیر گیاهخواران دارند، اما قبل از اینکه بتوان یک رابطه علت و معلولی روشن ایجاد کرد، تحقیقات بیشتری لازم است.

مناسب قلب و عروق

اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی هستید، اگر به دنبال سلامتی خود و قلب خود هستید، یک رژیم غذایی گیاهی تخم مرغی می تواند موثر باشد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که گیاهخواران ممکن است 30 تا 40 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مقایسه با غیر گیاهخواران داشته باشند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که رژیم‌های گیاه‌خواری در کنار ورزش منظم و تمرین‌های مدیریت استرس، فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می‌دهند و همچنین تجمع پلاک در رگ‌های خونی را معکوس می‌کنند.

تعادل در قند خون

رژیم های گیاهخواری خوب برنامه ریزی شده ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با بهبود کنترل قند خون و حساسیت به انسولین کاهش دهد.

یک بررسی اخیر از 14 مطالعه نشان داد که گیاهخواران تقریباً 25٪ کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با غیر گیاهخواران هستند.

علاوه بر این، افرادی که قبلاً این عارضه را دارند ممکن است در رژیم گیاهخواری حساسیت به انسولین و کنترل بهتر قند خون را تجربه کنند.

به نظر می رسد مصرف بیشتر غلات کامل، میوه ها و سبزیجات در افرادی که رژیم گیاهخواری دارند، نقش مهمی در پیشگیری از دیابت داشته باشد.

به طور خاص، غذاهایی مانند سبزیجات با برگ های تیره و سبزیجات ریشه دار که سرشار از فیبر، بتاکاروتن، ویتامین C و منیزیم هستند، ممکن است قوی ترین اثرات پیشگیرانه را داشته باشند.

مزایای دیگر رژیم غذایی گیاهی تخم مرغ

رژیم های گیاهخواری با چندین مزیت دیگر برای سلامتی و شیوه زندگی همراه است، از جمله:

کاهش وزن. رژیم های گیاهخواری اغلب کالری کمتری دارند و ممکن است کاهش وزن را به طور موثرتری نسبت به رژیم های همه چیز خوار تقویت کنند.

حمایت از سلامت روده رژیم‌های گیاه‌خواری سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی تقویت‌کننده سلامت هستند که می‌توانند رشد باکتری‌های سالم روده را افزایش دهند، که منجر به عملکرد بهتر گوارش و بهبود ایمنی می‌شود.

خطر سرطان را کاهش دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم های گیاهخواری ممکن است خطر سرطان را تا 12٪ کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مقرون به صرفه تر از گوشت و محصولات لبنی با کیفیت بالا.