خواص آب میوه های طبیعی

خواص آب میوه های طبیعی

اسرار آب میوه های طبیعی

آب انار

آب انار سرشار از خاصیت و فواید حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، جلوگیری از آلزایمر، پیشگیری از سرطان، خاصیت ضدالتهابی، مناسب بیماران قلب، کاهش فشار خون، ضد ویرووس، تقویت کننده حافظه، تقویت و استقامت عضلات بدن، درمان دیابت و خواص بیشمار دیگر.

آب موز

موز مناسب کسانی است که می خواهند رژیم چاقی بگیرند. موز سرشار از کالری است که به افزایش بدن کمک می کند. موز به بهبود گردش خون کمک می کند و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می کند. موز سرشار از پتاسیم است که نقش مهمی در شکل گیری ماهیچه دارد و باعث می شود بدنتان شکل ایده آلی پیدا کند. موز بهترین میوه برای ورزشکاران گیاهخوار است.

آب آواکادو

یکی از فواید آووکادو ترکیب چربی و کالری است که باعث افزایش انرژی می شود. همچنین تأمین کننده انرژی مورد نیاز بدن است. آواکادو مناسب کسانی است که به دنبال افزایش سریع انرژی و کاهش وزن هستند، چربی آواکادو حاوی چربی های سالم اشباع نشده هستند.

آب هندوانه

یکی از بهترین فواید هندوانه آبرسانی به بدن است. آبرسانی برای متابولیسم نقش حیاتی دارد، همچنین قند موجود در هندوانه بدن را تأمین انرژی می کند.

آب لیمو

لیمو نیز سرشار از ویتامین C است. لیمو منبع خوبی از پیشگیری از عفونت و ویرووس است.

آب توت فرنگی

خانواده توتها برای سلامت قلب بسیار مفید هستند. مصرف روزانه یک لیوان توت فرنگی می تواند به بهبود وضعیت دستگاه قلب و عروق کمک کند. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. باید در نظر داشت میوه هایی که پتاسیم دارند برای بهبود قلب موثرند.

آب خرما

خرما سرشار از خاصیت است. با خوردن آب خرما موادی که برای بدن لازم است تأمین می شود. خرما باعث پیشگیری از سرطان معده می شود، مناسب درمان اسهال است، پیشگیری از شب کوری، درمان ضعف جنسی، مفید برای قلب، حافظ سلامت سیستم عصبی، افزایش انرژی در بدن، افزایش انرژی بدن، افزایش دهنده وزن، درمان آلرژیها، درمان کم خونی، تقویت استخوانها و مناسب برای رفع یبوست.

آب هویج

هویج دارای خواص فراوانی است. ویتامین A موجود در هویج تولید کلاژن در پوست می کند همچنین دارای آنتی اکسیدانهای قوی است و باعث تقویت سلامت چشم می شود. هویج باعث بهبود سیستم گوارش می شود و از زخم معده جلوگیری می کند. از دیگر خاصیت هویج این است که باعث پاکسازی کبد می شود؛ بتاکاروتن موجود در هویج خاصیت ضدسرطانی دارد. هویج سرشاز از پتاسیم است، عملکرد عضلات را کنترل می کند و از اسپاسم عضلانی جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در هویج باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آب هویج از ابتلای بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند. کلسیم موجود در آب هویج به حفظ سلامت استخوانها و دندانها کمک می کند.

آب کیوی

کیوی بخاطر داشتن ویتامین C و E برای پوست بسیار مناسب است. زیرا ترکیب این دو ویتامین باعث بوجود آمدن آنتی اکسیدان قدرتمندی می شود که از سلولهای پوست محافظت می کند. ویتامین C کلاژن می سازد که برای سلامت پوست مناسب است، همچنین ویتامین E فرایند بازسازی سلولهای پوستی را بهبود می بخشد.

آب سیب

خوردن سیب هنگام صبحانه برای سلامتی مناسب است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. در واقع کسانی که هر روز آب سیب مصرف می کنند باعث می شود تمام امراض مرتبط با دیابت را از خود دور کنند. پوست سیب سرشار از مواد مغذی و فیبر است و مدت طولانی می تواند شخص را سیر نگه دارد. بنابراین سیب مناسب کسانی است که می خواهند رژیم غذایی و دیابت خود را مدیریت کنند.

آب انگور

انگور سرشار از خاصیت است. درمان کننده آسم و تقویت کننده استخوانها است. انگور سرشار از مس، منیزیم و آهن است که همگی برای استحکام استخوانها مناسب هستند و از پوکی استخوانها جلوگیری می کنند و به عملکرد عصبی کمک کرده و البته کلاژن ساز مناسبی است. انگور نیتریک خون را افزایش می دهد و از لخته شده خون در قلب جلوگیری می کند. درمان سردردهای میگرنی است، فیبر بالای آن درمان یبوست است. سرشار از آهن هستند و از کم خونی جلوگیری می کند، انگور کنترل کننده دیابت است. خاصیت پاکسازی بدن را برعهده دارند و برای کلیه مناسب است، همچنین کاهش دهنده کلسترول خون هستند. انگور بنفش خاصیت ضدسرطانی دارد و در پیشگیری از آلزایمر مناسب است و همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که باعث جلوگیری از سرماخوردگی می شود.

آب آناناس

کسانی که آب آناناس مصرف می کنند از سطح کلسترول نسبتاً نرمالی برخوردارند. آب آناناس مناسب کسانی است که کلسترول خون بالایی دارند.

آب آلبالو

آلبالو سرشار از مواد مغذی و ضروری و ویتامین است. آلبالو سرشار از کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، چربی، ویتامین A و C، منگنز، پتاسیم، مس، ویتامین K و ... است. فیبر برای ملین شدن شکم و ضد یبوست است و همچنین ضد سرطان است، منگنز برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است، همچنین پتاسیم موجود در آلبالو برای عضله سازی بسیار مناسب است، منگنز موجود در آلبالو نیز از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

آب پرتقال

آب پرتقال یکی از نوشیدنی های محبوب بین افراد است و منبع عالی از ویتامین C است. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. همچنین ویتامین C جزء ترکیبات ضروری جهت بهبود جذب آهن در بدن به شمار می رود.

آب خیار

خیار بخاطر آب فراوان باعث دفع سموم از بدن می شود و رطوبت را بالا نگه می دارد. آب خیار کانون آنتی اکسیدان هاست و در نتیجه متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود. آب خیار برای درمان یبوست مناسب است. بخاطر منیزیم بالای آن از فشار خون جلوگیری می کند، از اضطراب و استرس جلوگیری می کند و باعث آرامش فکر می شود. خیار سرشار از سیلسیم است که برای پوست و مو بسیار مناسب است. ویتامین K موجود در خیار باعث بهبود کلیه ها می شود. این میوه مناسب افراد دیابتی است، مصرف آب خیار برای دندان و استخوانها مناسب است.

آب انبه

انبه از میوه های گرمسیری است که خواص فراوانی دارد. بخاطر ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد از سرطان جلوگیری می کند. فیبر موجود در آن باعث هضم غذا و مانع از یبوست می شود. دارای ویتامین C است که سطح کلسترول را پائین می آورد و مناسب کم خونی است. دارای پتاسیم است که به عملکرد ماهیچه ها، قلب و اعصاب کمک می کند و تنظیم کننده فشار خون است، دارای ویتامین A است که باعث تقویت چشم می شود و از شب کوری جلوگیری می کند، مناسب پوست و مو است، مناسب افراد دیابتی است و سطح انسولین را نرمال نگه می دارد. وجود ویتامین A و C سیستم ایمنی را تقویت می کند.

آب طالبی

طالبی سرشار از ویتامین A و B6 فیبر و اسید فولیک است، این میوه از سفید شدن مو و پیری زودرس جلوگیری می کند، همچنین از لخته شدن خون و سکته قلبی جلوگیری می کند. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، از سرطان جلوگیری می کند، درمان کم خوابی و مشکلات دوران قاعدگی زنان است، درمان درد دندان، درد آرتروز و بهبود هضم غذا است.

آب گوجه فرنگی

مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی مناسب کسانی است که از چاقی رنج می برند و کاهش دهنده وزن است، زیرا این میوه عاری از چربی است. گوجه فرنگی سرشار از کالری و فیبر است. فیبر باعث سیری می شود.

اسفناج

اسفناج سرشار از خواص مختلف است. ساقه آن مناسب کسانی است که می خواهند رژیم لاغری بگیرند. حاوی فولات، فیبر، پتاسیم، ویتامین A,C است. آنتی اکسیدان موجود در آن موجب پیشگیری از بیماری می شود. مناسب قلب و کاهش دهنده فشار خون و وزن است.