خواص دمنوش زنجبیل و دارچین

خواص دمنوش زنجبیل و دارچین

دمنوش زنجبیل و دارچین

زنجبیل و دارچین از گیاهان دارویی بسیار پرخاصیت و لاغرکننده هستند که از دیرباز و به صورت گسترده به عنوان یک مکمل غذایی، ادویه و چای مورد استفاده قرار گرفته است. طبق تحقیقات زنجبیل می تواند از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری کرده و برای افرادی که به دنبال روش های گیاهی لاغری و کاهش وزن هستند عالی می باشد. زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است، مصرف زنجبیل با سوزاندن چربی ها، هضم کربوهیدرات  و ترشح انسولین به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند، سندرم متابولیک با اختلالاتی همچون چاقی، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.

زنجبیل دارای مواد مغذی بسیار زیادی است از جمله: سرشار از ویتامین C، اسیدهای آمینه، کلسیم، روی، سدیم، فسفر و... است. بنابراین دمنوش بسیار مهمی است برای پیشگیری از سرماخوردگی و امراض قلبی و عروقی.

خواص دمنوش زنجبیل و دارچین

  • بهبود بیماری های گوارشی

از خواص زنجبیل و دارچین کمک به درمان برخی ناراحتی های دستگاه گوارش مانند درمان سوء هاضمه، درمان نفخ معده، تهوع و اسهال است.

مصرف دمنوش زنجبیل و دارچین در زمستان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. دارچین و زنجبیل میزان بسیار بالایی آنتی اکسیدان دارند که باعث افزایش ایمنی بدن شده و در نتیجه منجر به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می شود.

  • افزایش انرژی

یکی از خواص زنجبیل و دارچین افزایش انرژی و نشاط است، همچنین این دمنوش باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

  • کاهش وزن

یکی از شناخته ترین دمنوش هایی که برای کاهش وزن و لاغری مناسب است، دمنوش زنجبیل و دارچین است. این دمنوش چربی سوزی بسیار بالایی دارد و همزمان با مصرف آن باعث کاهش اشتها می شود.

  • بهبود و درمان دردهای عضلانی

دمنوش زنجبیل و دارچین برای درمان درد زانو بسیار مناسب است. دم کرده یک لیوان این دمنوش برای کسانی که دردهای عضلانی دارند توصیه می شود.

  • کاهش کلسترول و چربی خون

مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل برای کاهش کلسترول و چربی خون مفید است و همچنین در درمان تب نیز مؤثر است.

  • برطرف کننده پرخوابی

مصرف این دمنوش باعث افزایش انرژی و تحریک جریان خون در بدن می شود و در نتیجه در رفع مشکل پرخوابی و ضعف عمومی بدن مفید است.

  • کاهش دردهای دوران قاعدگی

مصرف این دمنوش در دوران قاعدگی به کاهش درد این دوران کمک می کند.

  • تقویت قوای جنسی

این دمنوش به دلیل طبع گرمی که دارد باعث تقویت قوای جنسی می شود.